úvodní stránka

Aktuality

Zprávy žáků ze zahraničních praxí [13.11.2013]

Německo – Keitum

Do Keitumu jsme jeli vlakem, jeli jsme z Olomouce do České Třebové, z České Třebové směr Hamburg – Altona a odtud do Keitumu na ostrov Sylt. Podle smlouvy jsme pracovali od 1. července do 30. září. Po příjezdu do Keitumu už nás očekával Christian (zaměstnanec v restauraci), prvně nás dovezli do Tinnumu, kde jsme bydleli. Bydleli jsme ve větším rodinném domě, který měl 3 patra. Bydleli jsme ve třetím patře. Byt byl rozdělen na čtyři pokoje, společnou kuchyni a dvě koupelny a jeden oddělený záchod. Bydleli jsme v pokoji pro dva, ostatní pokoje jsou jen pro jednoho a v jednom z nich bydlí Jessica, která pracuje jako číšník v restauraci. Keitum a Tinnum jsou od sebe necelé 4 kilometry. Restaurace měla 50 míst na sezení a 30 míst venku na terase. Do práce jsem chodil v bílé košili a s černými kalhotami a červenou zástěrou, kterou mi dali. Martin nosil do práce rondon, bíle kalhoty, jakoukoliv uzavřenou obuv a béžovou zástěru s logem restaurace. Ve smlouvě byla ujednána minimální pracovní doba 40 hodin týdně a 2 dny volna v týdnu. Restaurace otevírala každý den v poledne v 12:00 a objednávky se přijímaly až do 14:00, večer v 17:30 a přijímala objednávky do 22:00. Restaurace neměla pevně stanovenou zavírací dobu, restaurace byla tak dlouho otevřená, dokud neodešli všichni hosté. Já a Martin jsme začali pracovat od 11:00, Martin končil většinou kolem 14:30, když už měli všechno uklizené a čekal už jen na oběd. Já jsem končil, až byli všichni hosté pryč a vše bylo založeno na večer. V restauraci jsme měli jen oběd, jinak nám řekli, ať si na snídani a večeři koupíme, cokoliv chceme, stačilo jen donést účtenku, kterou nám na konci týdne vždy proplatili. Večer začínal Martin v 17:00 a končil nejpozději v 23:30, já jsem začínal v 18:00 a nejpozději jsem končil v 00:00. Do práce a domů jsme jezdili na kolech, která nám dali. V neděli měli všichni volno a já s Martinem podle určení, pracují 6 dní v týdnu a poté zavřou na konci listopadu restauraci a mají 3 měsíce volno.
Město Keitum mělo nádherné cihlové domy s rákosovou střechou. Pláž byla ve Westerlandu a od 18 let se za ní platilo, protože na ni musí dovážet písek, aby pláže neubývalo. V Rantumu se vyrábí jejich vlastní minerální voda jménem Sylt quelle. V městě List jsme mohli najít muzeum přírodních sil, kde jsme se mohli dozvědět o počasí na ostrově, jeho historii a o jeho fauně a flóře. Klientela byla převážně domácí, ostrov byl spíše pro bohaté lidi, jen pouhý rodinný dům stojí 1.000.000 €.

« zpět

Česká verze English version Version française Deutsch version Spain version
Střední škola hotelová a služeb
Na Lindovce 1463

Bankovní spojení : KB Kroměříž, č.ú.18231–691/0100
Kroměřížská koktejlová soutěž 2019
06.02.2019
Ve středu dne 6. února 2019 se uskuteční ve společenském sále Střední školy hotelové a služeb Kroměříž pod záštitou České barmanské asociace zastoupené panem Radkem Poláčkem jubilejní 20. ročník Kroměřížské juniorské koktejlové soutěže.
Ples Na křídlech andělů 2019
23.01.2019
Dne 11. 1. 2019 proběhl reprezentační ples Střední školy hotelové a služeb Kroměříž. Ten se nesl v tématu Na křídlech andělů.
Kurz sommelierská pečeť
08.01.2019
Kurz sommelierská pečeť je určen pro studenty středních a oborových škol se zaměřením na gastronomii.
Cílem je zvýšení profese v oboru vinné kultury, zručnosti při servisu vína, poznání vína tzv. degustace a určení základních principů
Reprezentační ples SŠHS 2019
03.01.2019
Rádi bychom Vás pozvali na ples školy, který se bude konat 11.1.2019 od 20:00 hodin ve společenském sále. Ples se nese v tématu "Na křídlech andělů". Vstupenky lze zakoupit každou středu a pátek v zelené (budova Pavlákova). Vždy od 14:00 do 16:00.
Den otevřených dveří
Ve dnech 7. a 8. 12. 2018 se na SŠHS v Kroměříži uskutečnily dny otevřených dveří. Sešla se zde spousta zájemců o studium.
Erasmus + Feeding Our Minds
03.01.2019
Během měsíce října, 13. – 20. 10. 2018, se naše škola zúčastnila v pořadí třetího mezinárodního setkání projektu Erasmus + Feeding Our Minds (Strava pro naši mysl).
Walking in the shoes of others
Ve dnech 13. – 19. 11. 2018 se uskutečnilo první setkání projektu Walking in the shoes of others, které probíhalo v rumunském městě Oradea.
Daruj radost
21.12.2018
To byl název prvního ročníku vánočního charitativního bazaru na naší škole, který se konal 18. prosince. Donést a zakoupit jste zde mohli oblečení, obuv, hračky, knížky a jiné drobnosti.